A kettlebell nemzetközi szintű elismertsége ma már köztudottá vált, szinte nincs olyan 20 és 40 év közötti testedzéssel és testépítéssel foglalkozó ember, aki ne hallott volna róla. Ha máshonnan nem, hát hirdetésekből, vagy valamelyik edzőtársától, legjobb esetben pedig már saját maga is részt vett legalább egy kettlebell órán. Ha pedig nagyon megszerette, akkor minden valószínűség szerint a kettlebell már a mindennapi edzéseinek a részét képezi, mondhatni – akár az élete részévé is vált. Ez a módszer nagyon hatékony, vagyis a kettlebell  ugyanannyi idő alatt nagyobb eredményekkel kecsegtet, mint más, hasonló, vagy éppen konvencionálisabb testépítős módszerek. Itt rögtön érdemes is leszögezni: attól, hogy valami hatékony, még nem biztos, hogy mindenkinek jó lesz. A „hatékony” módszerek mindegyikéről ugyanis beható vizsgálódást követően megállapítható, hogy idő, energia és pénz ráfordításával jár. Ez egyszerűen, talán még közhelyesen is hangzik, viszont pontosan emiatt – igaz. Ez az a momentum, amit csodákra áhítozók és két hét alatt 20 kilót fogyni akarók elfelejtenek, vagy inkább érzelmileg nem motiváltak a megértésében és megszívlelésében.