A kettlebell nemzetközi szintű elismertsége ma már köztudottá vált, szinte nincs olyan 20 és 40 év közötti testedzéssel és testépítéssel foglalkozó ember, aki ne hallott volna róla. Ha máshonnan nem, hát hirdetésekből, vagy valamelyik edzőtársától, legjobb esetben pedig már saját maga is részt vett legalább egy kettlebell órán. Ha pedig nagyon megszerette, akkor minden valószínűség szerint a kettlebell már a mindennapi edzéseinek a részét képezi, mondhatni – akár az élete részévé is vált. Ez a módszer nagyon hatékony, vagyis a kettlebell  ugyanannyi idő alatt nagyobb eredményekkel kecsegtet, mint más, hasonló, vagy éppen konvencionálisabb testépítős módszerek. Itt rögtön érdemes is leszögezni: attól, hogy valami hatékony, még nem biztos, hogy mindenkinek jó lesz. A „hatékony” módszerek mindegyikéről ugyanis beható vizsgálódást követően megállapítható, hogy idő, energia és pénz ráfordításával jár. Ez egyszerűen, talán még közhelyesen is hangzik, viszont pontosan emiatt – igaz. Ez az a momentum, amit csodákra áhítozók és két hét alatt 20 kilót fogyni akarók elfelejtenek, vagy inkább érzelmileg nem motiváltak a megértésében és megszívlelésében. Pedig nagyon hasznos volna, ha sokan felfedeznék, hogy az igazán jelentőségteljes dolgok erőfeszítést és figyelmet igényelnek. Az más tészta már, hogy ezek jellegüktől függően például örömet is okozhatnak, hiszen köztudott, hogy a rendszeres testmozgás kedélyállapot javító hatással bír. Vagyis pusztán a rendszeresen végzett mozgás pozitívan hat az ember hangulatára, ez pedig jelentősen befolyásolja hétköznapjait, így a közérzetét és a dolgokhoz való viszonyulását egyaránt. A kettlebell is ilyen. De javára legyen mondva, hogy még tud mást is fenti általános érvényű törvényszerűségek és hatások mellett.

kettlebell

A kettlebell és a hatékonyság

A kettlebell nevének hallatán sokan felkapják a fejüket és reménykedőn megcsillan szemükben az érdeklődő értelem, hogy valami igazán hatékony dologról van, valami „kemény cuccról” ahogy a weboldal -án is olvasható. Ez igaz. Ki volna az a testépítő, vagy a testével tudatosan foglalkozó egyén, akit ne érdekelne és ne vonzana a „minél hamarabb, minél több eredmény” ígérete? Valószínűleg nincs is ilyen, a „remény hal meg utoljára” – szokták volt mondani. Aki viszont ráérzett az ízére, az pontosan tudja, hogy az eredményekért meg kell dolgozni, ez alól még ez a módszer sem kivétel. Viszont attól több, mint az elődei, hogy nagyon hamar jutalmaz kis ajándékokkal, amik ráadásul nem hízlalnak. Nagyon hamar látható jelek mutatkoznak a testen. Aki már edzettebb, annak is egyre láthatóbbá válnak a már kidolgozott szálkái és viszonylag gyors eredményeivel átlendítheti művelőjét az addig holtpontnak érzett stagnálásából a fejlődés irányába, ami lendületet ad a további gyakorlatok végzéséhez.

A kettlebell egyéb hatásai

A kettlebell a közhiedelemmel ellentétben nem csak a testet edzi. Számos fiziológiai hatása mellett nagyon jó hatással van az őt művelő és gyakorló egyén pszichéjére és mentális képességeire is. A testépítőket övező sztereotípiák közül a legkeményebb általánosítások talán azok, hogy „eldurvulnak”, „érzéketlenné és nagyképűvé válnak”, valamint hogy „nem fogják tudni kitörölni a feneküket ennyire otromba és kötött izomzattal”. Nos, ha valaki konkrétan edzőteremben éli az életét, akkor nincs az a módszer, ami az edzések mellett még több értelemmel ruházná fel őt. Erről – vagyis szellemi és lelki épségéről – neki kell gondoskodnia, azért ő tartozik felelősséggel, ezért semmilyen módszer nem okolható.

Tetszett? oszd meg 🙂Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Post Navigation